Deloitte Corporate Strategy

Hoofdkantoor: New York / Amstelveen
Medewerkers: 4,500 / NL = 600
Diensten: Strategy Consulting
Landen actief: 150
Website: www.deloitte.nl

Deloitte

Wil jij straks die topbaan? Kom dan nu bij ons werken.

Je hebt bijna je titel op zak. En staat voor een van de belangrijkste beslissingen in je leven. Wordt het een luchtvaartmaatschappij, internationale bierbrouwer of retailketen? Als jij droomt van een topbaan bij een multinational, is er maar één antwoord mogelijk: Deloitte.

Dat je eerste baan tegenwoordig niet je laatste is, hoeven we je niet te vertellen. Dat veel bestuurders in de top van het bedrijfsleven hun carrière zijn begonnen bij Deloitte, misschien wel. Bij ons werk je aan innovatieve oplossingen voor de top van bedrijfsleven en overheid. En ondertussen aan je eigen groeispurt. Dus als jij wilt dat de topbedrijven straks voor jou in de rij staan, kun je nu het beste bij ons beginnen.

Deloitte Consulting

De professionals van Deloitte Consulting maken deel uit van ’s werelds grootste adviespraktijk op het gebied van zakelijke dienstverlening. Deloitte consultants werken met de klant in plaats van alleen voor de klant. Ze mobiliseren kennis en creativiteit bij de medewerkers van de opdrachtgever en werken met heldere projectdoelstellingen en -planningen. Binnen Consulting kun je binnen verschillende gebieden aan de slag met strategie:

Corporate Strategy

Binnen de service line Corporate Strategy van Deloitte Consulting geven we advies over Corporate strategy, Customer & Markets Strategy en M&A strategy. Samen met de klant bepalen wij op basis van fact based consulting de nieuwe strategie en de weg hier naar toe.

Corporate Strategie richt zich op de ‘klassieke’ strategie zoals competitive strategie, portfolio strategie, en groei strategie maar ook op market entry en innovatie strategieën. Hierbij concentreren we ons op de toekomst van het bedrijf op de langere termijn om maximale waarde te creëren voor onze klanten. De strategie geeft aan welke klanten worden bediend met welke producten of diensten in welke (geografische) markten en hoe het bedrijf zich onderscheid ten opzichte van de concurrenten.

Bij Customer & Markets Strategy (CMS) staat de klant van de klant centraal. Wij helpen onze klanten bij het opbouwen en behouden van succesvolle klantrelaties over alle afdelingen heen. Hierbij is het belangrijk om de klant goed te kennen, een duidelijke kanaalstrategie te voeren, de juiste producten aan te bieden en dit te ondersteunen met een kundige marketing, sales & service afdeling. Pricing & Profitability Management en Sales Force Effectiveness zijn enkele belangrijke speerpunten van CMS.

Ook bij Fusies en Overnames (M&A) geeft Deloitte strategisch advies. Onze strategieën helpen potentiële kopers, bijvoorbeeld Private Equity bedrijven, begrijpen of managementdoelstellingen haalbaar zijn in het licht van de markt waarin de overnamekandidaat opereert en de concurrenten waarmee die te maken heeft, en wat de meerwaarde van de overname kandidaat is voor de koper. Naast de strategische projecten voorafgaand aan een overname (bijvoorbeeld een commercial due dilligence en synergy development) is Deloitte ook betrokken bij de Post Merger Integration (het begeleiden van de daadwerkelijke integratie na de fusie of overname). Daarnaast richten wij ons ook op carve-out processen, waar de focus ligt op het afsplitsen van organisatie onderdelen.

Supply Chain Strategy

Bij Supply Chain Strategy ben je onder andere bezig met het definiëren van een corporate supply chain strategie en een top level supply chain ontwerp, waarbij tax-efficiency een speerpunt is. Daarnaast zijn het ontwerpen en invullen van een efficiënt en flexibel productie- & distributienetwerk en het optimaliseren van logistieke stromen een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. Het verbeteren van de vraagvoorspelling van de consument, zodat het aanbod van producten in de juiste hoeveelheid op de juiste plaats en tegen een vooraf overeengekomen servicegraad mogelijk is, inclusief de productieplanning en het vinden van de juiste balans tussen kosten en customer service levels zijn ook thema’s die deel uitmaken van de service line Supply Chain Strategy.

Finance Strategy

Bij Finance Strategy houden we ons bezig met strategische vragen op financieel gebied. We toetsen de kwaliteit van de financiële functie in organisaties, ondersteunen organisaties die hun financiële functie effectiever willen laten functioneren en helpen organisaties om hun kostengegevens zo vast te leggen dat ze (strategische) managementbeslissingen optimaal kunnen ondersteunen. Onderdeel van onze dienstverlening is advisering op basis van benchmarks over de organisatie, afdelingen en activiteiten voor centrale en decentrale financiële medewerkers en controllers. We werken met internationaal ontwikkelde modellen die in het kader van recente opdrachten in onder meer het bankwezen, de zorg en de transportsector zijn doorontwikkeld en gespecificeerd voor de Nederlandse praktijk.

IT Strategy

De IT Strategy-groep binnen Deloitte houdt zich onder meer bezig met de volgende werkvelden:

  • IT Strategy: het uitvoeren van strategische IT-studies;
  • IT Value Delivery: het adviseren over IT operating models en de ideale balans tussen supply costs, performance en risico’s;
  •  IT Governance: het adviseren over IT-regievraagstukken;
  • IT M&A Advisory: het begeleiden van organisaties bij fusies en overnames en het uitvoeren van due diligences.

Onze adviezen geven we zowel aan Chief Executive Officers als Chief Information Officers. Regelmatig vormt zo’n advies het startpunt voor business enabled IT Transformations, die vaak samen met andere service lines gezamenlijk worden uitgevoerd.