Eden McCallum

Hoofdkantoor: London en Amsterdam
Medewerkers: 41 (consultants 400+)
Diensten: Strategy Consulting
Landen actief: 30
Website: www.edenmccallum.com

Eden McCallum: Consulting Redefined

Met een innovatieve, nieuwe benadering van strategie advies is Eden McCallum een pionier binnen het vakgebied. Het is de missie van Eden McCallum om consulting een betere ervaring te maken - zowel voor haar cliënten als voor haar netwerk van zelfstandige consultants. 

Voor cliënten zit de unieke toegevoegde waarde van Eden McCallum in het feit dat gewaarborgd wordt dat cliënten de volledige ‘ownership’ behouden over een project en de uitkomsten, dat ze worden ondersteund en uitgedaagd door excellente teams van zeer ervaren mensen, en dat dit alles wordt gedaan tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Uit onderzoek blijkt dat Eden McCallum’s clienten vooral veel waardering hebben voor de wijze waarop Eden McCallum echt luistert en op een positieve manier de organisatie uitdaagt om anders te denken.

Voor de consultants in haar netwerk betekent Eden McCallum de kans om hun brede ervaring en vaardigheden te gebruiken zonder gehinderd te worden door allerlei interne beslommeringen en eisen van hun consulting firma, en daarenboven juist die consultancyprojecten te kunnen kiezen waaraan ze daadwerkelijk willen bijdragen. 

Sinds de oprichting in 2000 is Eden McCallum zeer snel gegroeid, vooral door mond tot mond reclame van tevreden cliënten. Inmiddels mag Eden McCallum 40 procent van de Nederlandse AEX-fondsen en een derde van ‘s werelds grootste private equity firma’s tot haar cliënten rekenen. Op enig moment heeft Eden McCallum zo’n 100 a 120 consultants aan het werk op de verschillende projecten.

De consultants die samen het netwerk van Eden McCallum vormen brengen over het algemeen een combinatie van een consulting opleiding bij een van de top-tier consultancies (Bain, BCG en McKinsey) en lijnervaring. Het is precies deze combinatie die door cliënten zo wordt gewaardeerd. De consultants zijn pragmatisch, werken goed samen met management en begrijpen uit eigen ervaring wat ervoor nodig is om zaken geïmplementeerd te krijgen. 

Journalisten en wetenschappers hebben waardering voor de aanpak van Eden McCallum. Dit blijkt uit de diverse business cases en artikelen die over het innovatieve model werden geschreven, zoals die in de Harvard Business Review, de Financial Times, The Economist en het Financieel Dagblad.